خانه / ماوراء / مقدمه ماوراء

مقدمه ماوراء

بسم الله الرحمن الرحیم

چهارمین مرحله ی بررسی بیماری ماوراء است.

 ماوراء خود به تنهایی یک بحث وسیع و بسیار پیچیده ی علمی دارد که ما فقط در اینجا آن را در حیطه ی تأثیرات آن برجسم وبیماری مورد بررسی قرار میدهیم.

هرنوع انرژی مثبت و منفی که با حواس پنج گانه نتوان آن را درک کرد ولی وجودش غیر قابل انکار است در حوزه ماوراء قرار می گیرد، مانند وجود خداوند ، فرشتگان ، شیاطین ، جن و امواج غیر قابل رؤیت ، مادون قرمز ، ماوراء بنفش و … .کسانی که در برخورد عمدی یا غیر عمدی با امواج منفی غیر قابل رؤیت بیمار می شوند می توانند با امواج مثبت غیر قابل رؤیت معالجه شوند مانند شفای بیماران توسط شفا دهنده همه دردها خداوند حکیم و شافی .

طبق حدیثی که روایت شده از حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم پرسیدند: آیا این که با دارویی درمان کنیم یا تعویذی بر خود بندیم یا پرهیزی بکنیم ، این کار چیزی از تقدیر خداوند را باز می دارد؟ حضرت فرمودند : این ، خو از تقدیر خداوند است. خداوند گاهی اوقات خود مستقیما بیماری را شفا می دهد و یا شفا را در داروی بیمار قرار میدهد .                                            سنن ابن ماجه :جلد ۲ ص ۱۱۳۷ ح ۳۴۳۷

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم:

درمان از تقدیر خداوند است و ممکن است به اذن خداوند ، نافع باشد .  

المعجم الکبیر : ج ۱۲ ص ۱۳۱ ح ۱۲۷۸۴

و اذا مرضت فهو یشفین

چون بیمار شوم خداوند شفایم می دهد.                                                         شعراء آیه ۸۰

امام سجاد علیه السلام

خداوندا تو را سپاس که آفریدی و اعتدال بخشیدی ، تقدیر فرمودی و حکم کردی ، میراندی و زنده ساختی ، بیمار کردی و شفا بخشیدی ، عافیت دادی و مبتلا ساختی .                                   المصباح :کفعمی ص ۱۲۳

امام حسن عسگری علیه السلام

ای آنکه شفا را در آنچه می خواهد می نهد ….ای آنکه به کمترین دارو ، سخت ترین درد را درمان می بخشد.

المصباح:کفعمی ص ۱۱۳

از حضرت موسی علیه السلام روایت شده است که گفت : پروردگارا ! درد و درمان از کیست ؟ فرمود : از من

پرسید : پس طبیبان چه می کنند ؟ فرمود: روزی خویش می خورند و دل بندگانم خرسند میدارند تا یا شفایم و یا قضایم به آنان برسد.                                                                                                          احیاء علوم دین: ج ۴ ص ۴۱۴

واهل بیت علیهم السلام ویا توسط اولیاء و زبدگان آگاه به درمان ماورائی .

و أُبرئُ الاکمه و الابرص و اُحی الموتی باذن الله

به اذن خدا ، نابینای مادرزاد و پیس را بهبود می بخشم                                                 آل عمران : آیه ی ۴۹

***درمان با صدقه دادن یکی دیگر از راههای درمانی ماورائی است.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم

بیمارانتان را با صدقه درمان کنید ، که آن ، بیماری ها و آفتها را از شما دور می کند.             

الجامع الصغیر : ج ۱ ص ۶۴۲ ح ۴۱۶۶

امام علی علیه السلام

صدقه دارویی مؤثر است.                                 نهج البلاغه : حکمت ۷

مردی به امام کاظم علیه السلام می نالید : نانخور زیادی دارم که همه نیز بیمارند.

حضرت به او فرمودند: آنان را با صدقه درمان کنید ، زیرا هیچ چیز به اندازه صدقه به اجابت ، نزدیک نیست و بیش از صدقه برای بیمار ، منفعت در پی نمی آورد .                                                             طب الائمه علیهم السلام :ص ۱۲۳

****دعا کردن خود بیمار و یا دعای اطرافیان در حق بیمار باعث شفای بیماری می گردد

امام علی علیه السلام

بیمار شدم و پیامبر خدا به عیادتم آمد و فرمود: بگو خداوندا از تو می خواهم عافیتی را که می دهی ، پیش اندازی ، بر امتحان خویش ، بردباری ام بخشی ، و مرا به سوی رحمت خویش ببری.  من این دعا را خواندم و پس از آن دعا ازبستر بیماری برخاستم ، گویا که از بندی رسته باشم .                        مسند زید ص ۱۸۱

دعای امام صادق علیه السلام در هنگام بیماری:

خداوندا!تو خود کسانی را سرزنش کردی و فرمودی: بگو کسانی را که به جای خداوند به خدایی می پنداشته اید ، فرا خوانید تا ببینید که نه می توانند سختی ای از شما بگشایند ، و نه شما را به حالتی دیگر درآورند . پس ای آنکه هیچ کس جز او نتواند سختی ای از من بگشاید و مرا به حالتی دیگر ببرد بر محمد و خاندان او درود فرست و سختی را از من بگشای و آن را به سوی کسانی ببر که در کنار تو که خدایی جز تو نیست خدایی دیگر را می خوانند.

الکافی: ج ۲ ص ۵۶۴ ح ۱

دعای امام زین العابدین علیه السلام هنگام بیماری در صحیفه سجادیه دعای پانزدهم

اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلى‏ ما لَمْ اَزَلْ اَتَصَرَّفُ فیهِ مِنْ سَلامَهِ 
بارخدایا، تو را سپاس بر نعمت تندرستى بدن که همواره و پیوسته از آن برخوردار بودم، 
بَدَنى، وَ لَکَ الْحَمْدُ عَلى‏ ما اَحْدَثْتَ بى مِنْ عِلَّهٍ فى جَسَدى، 
و سپاس تو را بر آن بیمارى که در جسمم پدید آورده‏اى، 
فَما اَدْرى، یا اِلهى، اَىُّ الْحالَیْنِ اَحَقُّ بِالشُّکْرِ لَکَ؟، وَ اَىُّ 
اى خداى من نمى‏دانم که کدام یک از این دو حال براى شکر به درگاهت سزاوارتر است، و کدام یک 
الْوَقْتَیْنِ اَوْلى‏ بِالْحَمْدِ لَکَ؟ اَ وَقْتُ‏الصِّحَّهِ الَّتى هَنَّاْتَنى فیها 
از این دو وقت حمد تو را شایسته‏تر؟ آیا زمان سلامت که روزیهاى پاکیزه‏ات را بر من گوارا ساخته‏اى، 
طَیِّباتِ رِزْقِکَ، وَنَشَّطْتَنى بِها لِابْتِغآءِ مِرْضاتِکَ وَ فَضْلِکَ، 
و به سبب آن براى به دست آوردن رضایت و نعمتهایت به من نشاط بخشیده‏اى، 
وَقَوَّیْتَنى مَعَها عَلى‏ ما وَفَّقْتَنى لَهُ مِنْ‏طاعَتِکَ، اَمْ وَقْتُ‏الْعِلَّهِ 
و به سبب آن تندرستى به من نیرو داده تا به طاعتت توفیق یابم، یا به هنگام بیمارى که مرا 
الَّتى مَحَّصْتَنى بِها، وَالنِّعَمِ الَّتى اَتْحَفْتَنى بِها، تَخْفیفاً لِما 
به آن پاک مى‏سازى، و نعمت‏هائى که به من تحفه داده‏اى، تا گناهانى را

ثَقُلَ بِهِ عَلَىَّ ظَهْرى مِنَ الْخَطیئآتِ، وَ تَطْهیراً لِمَا انْغَمَسْتُ 
که از آن گرانبار شده‏ام تخفیف دهى، و مرا از سیّئاتى که در آن فرو رفته‏ام 
فیهِ مِنَ السَّیِّئاتِ، وَتَنْبیهاً لِتَناوُلِ التَّوْبَهِ، وَتَذْکیراً لِمحْوِالْحَوْبَهِ 
پاک نمایى، و آگاهیم دهى که پلیدى گناه را به توبه از دل بشویم، و با یادآورى نعمت قدیم، گناه بزرگم را 
بِقَدیمِ النِّعْمَهِ؟ وَ فى خِلالِ ذلِکَ ما کَتَبَ لِىَ الْکاتِبانِ مِنْ 
از پرونده‏ام محو نمایم، و در خلال این بیمارى از جمله تحفه‏ها که به من عنایت مى‏کنى این است که فرشتگان به حساب من 
زَکِىِّ الْاَعْمالِ، ما لا قَلْبٌ فَکَّرَ فیهِ، وَلا لِسانٌ نَطَقَ بِهِ، وَلا 
اعمال پاکیزه‏اى نوشته‏اند که فکر آن به خاطرى نگذشته، و بر زبانى نرفته، و هیچ 
جارِحَهٌ تَکَلَّفَتْهُ، بَلْ اِفْضالاً مِنْکَ عَلَىَّ، وَ اِحْساناً مِنْ 
یک از اعضاء در انجامش رنجى نبرده، بلکه این همه از باب تفضل و احسان 
صَنیعِکَ اِلَىَّ. اَللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ حَبِّبْ اِلَىَّ 
تو بر من نوشته شده. بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست، و آنچه را برایم 
ما رَضیتَ لى، وَ یَسِّرْ لى ما اَحْلَلْتَ بى، وَ طَهِّرْنى مِنْ دَنَسِ 
پسندیده‏اى درنظرم محبوب ساز، وتحمل آنچه را برمن وارد نموده‏اى‏آسان ساز، و مرا از آلودگى اعمال 
ما اَسْلَفْتُ، وَامْحُ عَنّى شَرَّ ما قَدَّمْتُ، وَاَوْجِدْنى حَلاوَهَ 
گذشته پاک کن، و شرّ اعمال گذشته‏ام را از من بزداى، و از لذّت عافیت کامیابم 
الْعافِیَهِ، وَاَذِقْنى بَرْدَ السَّلامَهِ، وَاجْعَلْ مَخْرَجى عَنْ عِلَّتى 
فرما، و گوارایى تندرستى را به من بچشان، و لطفى کن که از بستر این مرض به سوى عفو و بخشایش 
 اِلى‏ عَفْوِکَ، وَمُتَحَوَّلى عَنْ صَرْعَتى اِلى‏ تَجاوُزِکَ، وَ خَلاصى 
تو راه خلاص یابم، و از این زمینگیرى به گذشت تو انتقال یافته، و از این اندوه و گرفتارى 
مِنْ کَرْبى اِلى‏ رَوْحِکَ، وَ سَلامَتى مِنْ هذِهِ الشِّدَّهِ اِلى‏ 
به راحت تو خلاص یابم، و از این دشوارى به فرج و گشایش تو 
فَرَجِکَ، اِنَّکَ الْمُتَفَضِّلُ بِالاِْحْسانِ، الْمُتَطَوِّلُ بِالْاِمْتِنانِ، 
سلامت یابم، که همانا تو بى‏استحقاق ما احسان روا مى‏دارى، و نعمت بى‏دریغ نثار مى‏کنى، 
الْوَهّابُ الْکَریمُ، ذُوالْجَلالِ وَالْاِکْرامِ. 
و بخشنده‏اى کریمى که عطایت را پایانى نیست، و داراى جلال و اکرامى.

درباره ی

همچنین ببینید

به دعای امام زمان علیه السلام صاحب فرزند شدند

بسم الله الرحمن الرحیم مؤلف محترم کتاب پرنور ملاقات جوانان با صاحب الزمان علیه السلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *